נתקעת עם פנצ’ר ?

אם אתה הבעלים של אופניים, סביר להניח שתיתקל בצמיג מפונצ’ר. בין אם בדרך, בשביל ובין אם בבית במוסך, פנצ’ר יכול להשאיר אותך מתוסכל וחסר תנועה. עם זאת, ללמוד כיצד להחליף פנימית אופניים ולתקן צמיג מפונצ’ר הוא תהליך פשוט ומיומנות חיונית שכל רוכב אופניים צריך להחזיק בו.

תרגול של החלפת צמיג ופנימית הוא דרך נהדרת להגביר את ביטחון הרכיבה ולהגביר את הידע בתיקון אופניים בסיסי.

חומרים הדרושים להחלפת צינור פנימי לאופניים

בדיקת הצינור

אם קיבלת פנצ’ר בזמן רכיבה, תחילה עליך לעבור למקום בטוח.

אתה צריך להיות רחוק מהכביש או השביל. הפוך את האופניים הפוך; המושב והכידון משמשים כעמדת עבודה מאולתרת, תומכים באופניים ומשחררים את הידיים למשימה. הסר את הגלגל מהשילדה. זה דורש פתיחה של ברגי הצירים המחברים בין הגלגל לשילדה, או ציר שחרור מהיר. יתכן שתצטרך לפתוח את הבלמים כדי שניתן יהיה להסיר את הגלגל בקלות.

אם מסירים את הגלגל האחורי, העבירו תחילה את השרשרת לגלגל השיניים הקטנה ביותר. זה יקל על הסרת והחלפת הגלגל בהרבה. לאחר הסרת הגלגל, הורד את האוויר מהצמיג לחלוטין, והשתמש בכפות הצמיג כדי להוציא בעדינות צד אחד של הצמיג מעל שפת הגלגל. זה מאפשר גישה לפנימית מבלי להסיר לחלוטין את הצמיג

בדוק את הצמיג שלך – מבפנים ומבחוץ – והסר כל פסולת שעשויה להיות מוטמעת בצמיג. כישלון לעשות זאת עלול לגרום לנקב נוסף בפנימית החדשה שלך.

בדוק את הפנימית, ואתר את הפנצ’ר על מנת לקבוע את סיבת הדירה. אם רק חור אחד מופיע בחלק החיצוני של הצינור, סביר להניח שהגורם לפנצ’ר היה פסולת דרכים כלשהי.

אם מופיע חור אחד בחלק הפנימי של הצינור, ייתכן שסרט החישוק הוסט וחשף את הקצוות החדים של השפיצים בחישוק. מה שיכול לגרום פנצ’ר באופניים .בדוק את מיקום סרט החישוק והתאם אותו במידת הצורך.

אם שני חורים מופיעים זה לצד זה, זה נקרא “צביטה”. זה קורה כאשר צמיג לא מנופח בא במגע עם משטח קשיח שצובט את הצינור בין החישוק לאובייקט. זה גורם לשני חורים באותו מקום אך בצדדים מנוגדים של הצינור. זה מכונה בדרך כלל “נשיכת נחש”. ניתן להימנע מצביטה קמצונית על ידי שמירה על לחץ אוויר נאות בצמיג.

התקנה

לאחר הסרת הפנימית, הגיע הזמן להתקין את הפנימית החדשה. ניתן להפוך את זה לפשוט יותר על ידי הוספת כמות קטנה של אוויר לפנימית החדשה, תוך מתן צורה ומניעת פיתול במהלך ההתקנה. עוברים סביב הצמיג, מכניסים את הפנימית לצמיג, ודואגים לא לסובב את הפנימית. מכניסים את הפנימית עד שכל הפנימית בתוך הצמיג.

לאחר מכן, התקן מחדש את הצמיג – תחילה צד אחד ואחר כך את הצד השני. התחל היכן שהונטיל נכנס לחישוק ועבוד בכיוונים מנוגדים, וסיים בנקודה שממול הונטיל. יתכן שתצטרך להשתמש בכפות הצמיג כדי להכניס את החלק האחרון של הצמיג מעל שפת החישוק.

ברגע שהצמיג יושב בחישוק, בדוק סביב הצמיג כדי לוודא שאף חלק מהפנימית לא נצבט בין הצמיג לחישוק. אם כן, דחף בעדינות את הפנימית והכנס את הצמיג עד שהפנימית נמצאת לגמרי בתוך הצמיג.

כאשר אתה בטוח שהצמיג הותקן כהלכה, זה הזמן לנפח את הצמיג ל PSI הרצוי.

התקן מחדש את הגלגל על האופניים, והקפד לסגור את המעצורים, במידת הצורך, וסיימת!

עכשיו כשתדעו להחליף פנימית לאופניים, אפילו פנצ’ר לא צפוי לא יכול למנוע מכם לעלות על הכביש!